onsdag 25 november 2009

Besök från GB skolan



I dag var en klass från Sollefteå´s gymnasium Gudlav Bilderskolan på besök i riksdagen.
Det var jättekul att det kom en skolklass från länet det är inte så vanligt, det är långt att resa och av den anledningen dyrt. Nu finns det pengar att söka från riksdagen för dessa resor det var vad dessa elever och dess lärare gjort.
Jag följde med när de gjorde en rundvandring med en riksdagens skolinformatörer, det var en mycket proffsig rundvandring. Efter det berättade jag om hur en riksdagsledamots vardag ser ut.
Jag har sett många skolklasser i riksdagen och jag kan säga att jag blev stolt över denna klass från min hemstad, treliga och artiga ungdomar. De tyckte säkert att jag var en mosig gammal tant men jag gillad dem.

1 kommentar:

Lennart Bladh sa...

Härligt att ni politiker besöker verkligheten ibland! Trovärdigheten ökar då.

Du får gärna sätta dig in i min verklighet också. Att försöka nå ut med vår mätbara världsunika hälsometod. Utvecklad av en beteendevetare och hälsointresserade lärare under 10 års tid. Fast få känner till den.


Läs mer på min blogg http://fms-gotland.blogspot.com/

eller www.fms.se

Mvh Lennart Bladh
Svenska Institutet FMS